Announcement!!!

The blog has moved to


Thanks for your support!!!


Check out this cool stuff:

Monday, June 20, 2011

Hari ini kau datang riang tersenyum buatku senang~~

Assalamualaikum


Selamat hari bapa. Tentunya kutujukan kepada ayahandaku sendiri. Pengakuan ikhlas, aku tidak pernah mengucapkan selamat hari ibu/hari bapa kepada kedua parentku secara proper. Sebagaimana orang lain buat..

Aku : Pak..! hari ni hari bapak ba kan?
myDad : Oh iya kan..
Aku : Selamat ya. haha.


Ok itulah ucapan paling proper aku pernah bagi rasanya. Its not that I didn’t love my dad, or mom. Cuma sejak kecil kami tidak terbiasa membiasakan perkara ini. Terasa kekok pun ada.Anyway, let every day be fathers/mothers day ok. Itu lagi sedap. Ataupun menyedapkan hati. Mana-mana lah.

Gambar-gambar hari ini ditembak ketika konsert syok bersama Muzik FM eberapa minggu lepas. Berlangsung di Kampung Bukit Queen, Tawau. Artis yang hadir sememangnya hebat-hebat belaka. Aerosmith, Beyonce, Rihanna, Lindsay Lohan, Paris Hilton, dan ramai lagi.

Tak percaya? Baguslah. Jangan terus cepat percaya apabila membaca mana-mana blog kerana kebenarannya belum tentu pasti. Kalau jadi fitnah bagaimana? Kadangkala ada juga blog yang buat kita jadi goblog. Ia cuma pandangan individu sahaja, so beware.

IMG_1975 copy

Bukan saja blog, Facebook dan Twitter juga tidak kurang juga enaknya. Menjadi medium mereka-mereka yang tidak berpuas hati untuk mengempen rasa tidak puas hati mereka kepada seantero dunia. Mungkin dengan cara itu mereka akan lebih berpuas hati.

Kemudian datang pula beberapa insan yang merasakan mereka sudah pandai untuk mengapikan keadaan. Cakap kencang tanpa menggunakan otak. Jika diukur kencangnya tali kabel yang menyokong jambatan Putrajaya, nescaya kencang lagilah cakap mereka. Tapi hakikatnya, zero. Mereka tidak tahu apa-apa. Kasihan. ‘HANYA TAHU BERCAKAP’ dan ‘TAHU APA YANG DICAKAP’ is totally two different things. Trust me guys, you’re not helping.

IMG_1930 copy

Tapi tidak boleh menyalahkan siapa-siapa. zaman semakin canggih. Hari ini mengumpat dan mengutuk di bawah kolong sudah tidak relevan. Semua dilakukan di alam siber. Cepat sikit penyebaran cerita itu berlaku kan? Penyebaran dosa itu pun boleh berlangsung dengan lebih sekata. (aku sendiri pun terasa dengan apa aku taip ni)

Sudahlah. Aku bukan mahu menasihat. Aku tidak pandai pun menasihati. Kalau tidak sudah tentu pelajar-pelajarku cemerlang dalam exam.

IMG_1889 copy


On with the pics… up up and awaaay~~~~~~~~


IMG_1891 copy

IMG_1911 copy

IMG_1914 copy

IMG_1908 copy

Kita semua manusia. Manusia buat silap. Kesilapan bukannya disengajakan sepertimana pertunjukan silap mata. Bagaimana kita menangani masalah itu yang penting. Penyelesaian yang baik sentiasa ada.

Fitnah dan batu api. Boleh merosakkan suasana. Lain yang salah, lain pula terkena taiknya. Tahu kan apa itu taik? pernah rasa? tidak sedap ok. So be careful.

IMG_1881 copy

Aku teringat dengan kata-kata seorang ustaz semasa aku belajar dahulu:
“Tuhan itu maha penyayang. Dia beri kita pahala berganda-ganda. Siap kita boleh kira lagi. Contohnya pahala solat berjemaah.”

“Bab dosa pula, Dia cuma bagi dosa kecil dan dosa besar sahaja. Tiada pun Dia ganda-gandakan dosa hambaNya.”

**Sudir Suichi**

IMG_1970 copy

2 comments:

  1. :) aku suka ini.. aku juga tidak pernah wish hari bapak sedemikian rupa. entah bila harinya.
    dosa pahala itu pula aku kurang mahu komen,sebab aku pun sebahagian darinya.ngehhh~

    ReplyDelete
  2. most of us now,wish hri bapa tru sms, ecard, tak pon letak hdiah dlm bilik mak ayah snyap2, pastu blah buat muka innocent kan. tapi ada jugak la yang greet terus kat bapak dye smbil m'hadiah 2 3 ciuman utk si bapak.

    sekrang, sumenye di hujung jari kan. nk ngumpat ta payah lepak2 kedai or jumpa memana, jus create 1 grup kat fb, add kaki2 mngumpat, naaa mengumpat lah kau sampai lebam.

    like dis --> kdg2 blog buat kita jd goblog! hahaha !

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Untuk Menceriakan Lagi Hidup anda!