Announcement!!!

The blog has moved to


Thanks for your support!!!


Check out this cool stuff:

Thursday, July 15, 2010

I'm a cameraman without his Camera...sigh..

Sudah seminggu dia masuk wad.. aku masih lagi menunggu.. betapa bosannya la hidup sebagai penganggur tanpanya di sisi.. luckily i have my streamyx now.. terubat sket luka lara di gusi ku..

Baru tadi parentsku selesai menonton satu reality show dari chanel indon yang terdapat di mahligaiku ini. Rancangan tu pasal org cari jodoh.. seorang lelaki atau perempuan akan memilih pasangannya berdasarkan keserasian mereka. boleh pilih. ramai pilihan disediakan taw. rasanya ada gak show omputih yg semacam ini.. ok bukan itu yg aku nk highlight..

malam ni best sket. yg hendak mencari jodoh itu agak menarik perhatianku. jantinanya jelas. tetapi perlakuannya, tidak jelas. tidak mengerti aku. yaa.. dalam bahasa filipina dia digelar bayut dan dalam bahasa kita, pondan. haha..

Apa beza pondan dan gay?
I dont know since i'm not one of them (PENEGASAN).
tapi mereka mmg ada di mana2.. student? pekerja awam? majistret? lowyer? ahli musik? kasim slamat? semua ada. even now they crawl among teachers (wohohoho...terbaik!!)

tapi tiada la niat sia mau mengutuk..teda2.. walaupun aku bekas ahli anti bayut. haha.. x bagus kutuk orang..
[klik image untuk besarkan, minimize window untuk kecilkan, dan pangkah window untuk hilangkan]

Bagaimana hendak mencegah fenomena lembut ni dari terus menular?
Tanya ustaz..ada jawapanya..
Tanya kauselor.. ada juga jawapannya..
Tanya cekgu..pun ada juga jawapnya..
Tanya Gay... eh jangang ko tanya nanti ko ikuk2 itu sama dia (sila guna logat bugis)

yang pastinya jangan biarkan ia berleluasa. membiarkan saja perkara ini samalah seperti keluar dari tandas tanpa mem-flush lebihan dagangan yang anda hasilkan. Jika dibiarkan, kebarangkaliannya ada dua:

1. mereka kembali menjadi lelaki (syukur)
My experience :
masa semayang jumaat hari tu, aku terserempak dgn junior aku masa di sekolah dahulu. segak bergaya mengenakan baju melayu yang berkilau. jalan dengan gaya maskulin sebenar dan punggungnya statik tanpa belenggok ke kiri dan kanan. sekali lihat pasti tertawan!

tapi masa kat skolah haritu, matanya tidak berkedip tatkala ada lelaki hensem berlalu di hadapannya. dan bila anda memadangnya, dia akan menutup mukanya menggunakan tali lehernya sambil tersipu-sipu malu. hak tuih! seandainya aku kaya sudah ku belikan dia tiket suruh dia pindah ke luar negara (pinjam ayat ustad das)

2. mereka akan bergiat cergas dalam bidang ini (gay dan bayut) dengan lebih serius.
My experience :
masa menonton wayang hari tu, aku terlihat sekumpulan gadis yang mengenakan pakaian sendat dan seksi. muka yg mulus tanpa sebarang jerawat, paha yg putih gebu tanpa sebarang kudis dan gaya gedik mereka memang melambakngkan personaliti gadis milenium. hampir aku bertindak meminta nombor telefon mereka.

kemudian rakanku berkata, 'eh..itu bukan junior kita dulu ka?'. WAAAAH!! tersentak dengan pernyataan itu aku hampir muntah mengenangkan yang mereka itu lelaki. hahaha.. Dats my experience. anda juga mungkin ada. kan kan?

Tapi mereka ni best gak. tidak pernah lagi terjumpa olehku pendandan ataupun tukang mekap sebaik mereka. fashion design, merekalah juara. at least i thought so...

Apapun kepada lelaki di luar sana, berhati-hatilah jangan sampai terjebak. itu saja. aku x nak cakap lebih2. salam 1 malaysia. jangan hapuskan subsidi pendidikan kerana ia memacu pertumbuhan generasi yang gemilang.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Untuk Menceriakan Lagi Hidup anda!